MP3 TANDARTSEN

Regentesselaan 3
7316 AA Apeldoorn

info@mp3tandartsen.nl
055 – 355 31 53

Maandag tot en met vrijdag

08.00 – 12.00 uur
13.00 – 16.30 uur

Telefonische bereikbaarheid

08.30 – 12.00 uur

Naar het contactformulier >

Spoed

055 – 355 31 53
Na 12:00u voicemail inspreken!

Spoed buiten reguliere openingstijden:
055 – 366 30 43

 

Bent u een verwijzer?

Gebruik een van de onderstaande formulieren om uw patiënten door te sturen naar MP3 Tandartsen

Aanmelden patient
als (zorg)verwijzer

Regentesselaan 3, 7316 AA, Apeldoorn, info@mp3tandartsen.nl
055-3553153 (receptie bereikbaar op werkdagen tussen 8.30 en 12.00 uur)

Intake

Hoe lang is de wachttijd als ik me nu aanmeld?

De wachttijd varieert van enkele dagen tot enkele weken. Dit is afhankelijk van de hoeveelheid nieuwe inschrijvingen maar ook van de drukte in de kliniek. Hoe sneller we al uw gegevens hebben ontvangen, hoe eerder we u kunnen uitnodigen voor een eerste bezoek.

Waarom duurt een intake bij jullie zo lang?

Een intake duurt bij ons tussen de 60 en 90 minuten. Wij nemen de tijd voor de eerste kennismaking en voor het volledig in kaart brengen van uw gebitssituatie. Daarbij hoort een uitgebreid mondonderzoek, een algemene anamnese, een tandheelkundige anamnese, een röntgenonderzoek, het maken van lichtfoto’s, een digitale gebitsscan en soms een digitale beetanalyse.

Moeten er altijd nieuwe foto’s worden gemaakt tijdens de intake?

Nee, dat hoeft niet altijd. Als er recente en kwalitatief goede foto’s beschikbaar zijn kunnen we deze herbeoordelen. Daarom is het belangrijk uw huidige tandarts te vragen de gegevens aan ons door te sturen.

Een zorgplan? Dat had mijn vorige tandarts niet, waarom is dat nodig?

We houden niet van verrassingen. Daarom is een zorgplan belangrijk. Een zorgplan is een soort routekaart. We brengen duidelijkheid in de huidige gebitssituatie en bespreken dan met u de mogelijkheden voor duurzaam gebitsbehoud, waarbij wew rekening houden met uw wensen en de technische en financiële mogelijkheden. We leggen dit vast in een zorgplan. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Algemeen

Biedt MP3 Tandartsen de tandheelkundige zorg die ik zoek?

Maak ik de juiste keuze als ik me aanmeld bij MP3 Tandartsen? Wij willen u graag helpen met het nemen van de juiste beslissing. Doe nu de test!

Wat maakt MP3 Tandartsen bijzonder?

Bij MP3 Tandartsen kunt u terecht voor gespecialiseerde tandheelkunde. Voor uitgebreid kroon- en brugwerk, facings, kleine chirurgische ingrepen, witte implantaten, tandvleesbehandelingen, gebitsslijtage, kaakgewrichtsklachten en orthodontie hoeven we u niet te verwijzen. We voeren al deze behandelingen uit in onze kliniek. Het zwaartepunt van onze behandelingen ligt op het verbeteren van de tandheelkundige- en algehele gezondheid van onze patiënten met maximale aandacht voor biologie en esthetiek.

Vergoedt mijn verzekering de behandeling?

Onze kliniek heeft geen contract met zorgverzekeraars. Dat betekent niet dat u niets vergoed krijgt. U dient de nota gewoon zelf in bij uw verzekering. Wilt u precies weten waar u aan toe bent? Dat kan met een begroting die u vooraf naar uw zorgverzekering opstuurt.

Zijn de kosten voor een behandeling bij jullie hoger?

Alle tandartsen zijn verplicht zich te houden aan de landelijk vastgestelde tarieven. Dus in dit opzicht zijn wij niet duurder. Omdat bij ons de nadruk op kwaliteit ligt, kan een behandeling  uitgebreider zijn dan gebruikelijk. Wanneer een behandeling hierdoor uit meer verrichtingen bestaat, kunnen de totale kosten hoger uitvallen. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van een rubberen lapje bij het plaatsen van een nieuwe vulling.

Is het mogelijk een telefonisch consult met een tandarts te plannen?

In noodgevallen zijn onze artsen altijd telefonisch bereikbaar. Helaas kunnen vragen over uw behandeling niet telefonisch worden beantwoord vanwege de hoge werklast die dit met zich meebrengt. Heeft u vragen, dan kunt u een afspraak maken voor een consult. Voor vragen over de nota of over de planning kunt u contact opnemen met onze receptie: 055-3553153.

Is het mogelijk aan de tandarts vragen te stellen via de e-mail?

Helaas kunnen vragen over de behandeling niet via de e-mail worden gesteld. Dit vanwege een te hoge werkdruk die dit met zich meebrengt. U kunt wel een afspraak maken voor een consult. Neemt u hiervoor telefonisch contact op met één van onze receptionistes: 055-3553153

Kan ik mijn afspraak via de e-mail annuleren?

Indien u uw afspraak wilt verplaatsen of annuleren, dan kunt u hiervoor telefonisch contact opnemen. Het is in principe niet mogelijk dit via de e-mail te doen, behalve als de praktijk wegens een vakantie gesloten is. (zie ook onze huisregels).

Ik krijg van jullie persoonlijke correspondentie via zorgmail, waarom is dat?

Wij zijn als zorgverleners door de nieuwe AVG wetgeving verplicht privacygevoelige correspondentie versleuteld aan u te versturen. Daarom krijgt u van ons een bericht die u met een apart verstuurde persoonlijke code kunt openen. Wel wat extra werk, maar dit brengt de privacywetgeving helaas met zich mee. Wij mogen óók op uw verzoek geen onbeveiligde pdf bestanden of e-mail verzenden.

Biologische tandheelkunde

Kan ik ook alleen mijn amalgaamvullingen bij jullie laten verwijderen?

Het verwijderen van amalgaam volgens het vijfvoudig beschermingsprotocol is meestal een onderdeel van een totaal biologisch behandelplan. Daarom kunt u bij ons niet alleen het amalgaam laten vervangen zonder dat wij vooraf een inventarisatie van de gebitssituatie met een bijpassend zorgplan voor u hebben gemaakt. Dit betekent meestal ook dat u zich als patiënt bij ons inschrijft.

Wat is biologische tandheelkunde?

Biologische tandheelkunde is tandheelkunde met maximale aandacht voor de intensieve relatie tussen gebit en algemene gezondheid. Materialen en behandelingen in de mond staan niet op zichzelf, maar hebben invloed op het hele lichaam. In onze kliniek houden we hier rekening mee. We gebruiken bijvoorbeeld geen amalgaam, fluoride en articaïne en we werken metaalvrij.

Waarom kunnen sommige behandelingen niet gefaseerd worden uitgevoerd?

Bij chronische ziekten of bij het plaatsen van implantaten is het belangrijk dat het immuunsysteem in één keer zoveel mogelijk ontlast wordt, omdat het lichaam anders de volgende fase van behandeling niet aankan. Een implantaat kan bijvoorbeeld alleen worden geplaatst in een metaal- en ontstekingsvrije mond zonder dode tanden en kiezen en ontstekingen. Zo wordt maximale support gegeven aan genezing en ingroei van het bot rondom het implantaat.

Is het altijd mogelijk meteen een implantaat te plaatsen nadat de tand of kies is getrokken?

Bij de voortanden en de kleine kiezen is dit inderdaad bijna altijd mogelijk. Gaat het om een kies achter in de mond, dan zal tijdens de behandeling worden besloten of er direct een implantaat geplaatst kan worden.

Waarom worden er bij sommige behandelingen supplementen aangeraden?

Met name bij operaties en ontstekingen worden supplementen aangeraden. Elke operatie is een belasting voor het lichaam. Een goede genezing wordt verstoord door verkeerde voeding en door tekorten aan de juiste vitamines en mineralen. Ook gezonde voeding bevat tegenwoordig onvoldoende voedingsstoffen. Wij geven u graag een persoonlijk advies.

Betalingen

Kan ik direct na de behandeling betalen?

Ja, direct na afloop van de behandeling krijgt u de nota. Deze kan contant of per pin bij de receptie worden voldaan.

 

“4 verstandskiezen laten trekken en vandaag de laatste 2. Tandarts Muts en assistent Clazina. Vakkundig gebeurd en geen pijn gehad.”

5 out of 5 stars - 1 februari 2018

Bent u door ons behandeld en bent u daar tevreden over? Deel (anoniem) uw ervaring op Zorgkaart Nederland.

Beoordeel MP3 Tandartsen